Isnin, 18 Mei 2015

mY lEnSa 105 ( uNtuK yaNg ke- 3 kaLinYa)


eVenT           : iTs a BeauTiFul dAy
dAte              : o3 FebuAri 2015
vEnuE           : GuNunG Dato' N9
mEmBerS     : Sya MiLk, LanDaq KerinG, DaUs p0y0, wIt da w00d, mR. mAn-J, mAjinS pRektiKal & mAjinS mEra

My sTorY


untuk kali yang ketiganya awang menjejakkan kaki di gunung Dato'. kali ini awang bertanggungjawab membawa kekawan yang tak pernah mendaki, merasai sendiri nikmat mendaki. 

perjalanan bermula.

terbaek kata sya Milk...

majins praktikal dari UPSi... pengalaman pertama mendaki katanya.. 

entah macam mana pokok ni boleh tumbang masa awang bersandar...nak kata pokok tua tak juga, mungkin betullah kata seorang kawan yang awang ni ada tenaga melangkau ultraman..

Laluan menuju ke puncak dato' agak mencabar sebab dari kaki gunung membawa ke puncak tak de yang landai atau menurun, mendaki terus.. so pastikan sebelum mendaki buat regangan otot secukupnya. jika tidak jangan menangis kalau terpaksa turun dengan kaki menggigil. silap hari bulan guna dagu.

bagi yang pertama kali mendaki, jangan bimbang sebab trek laluannya jelas. Tapi satu yang betul buat awang musykil, macam mana lah banyak kes pendaki boleh sesat. ini mesti kes sel otak tak berhubung.. hehehe

Bagi yang fitness macam awang, sejam setengah dah boleh sampai puncak, sebaliknya bagi yang ala-ala nak fitness tu mungkin amik masa 2 hingga 3 jam. apa pun tempoh masa bukanlah perkara utama, yang penting dapat sampai puncak, itu kepuasan bagi pendaki.

Sememang bagi awang, puncak gunung dato' menjanjikan pemandangan yang cukup menarik selain dari cabaran laluannya yang berterusan mendaki. Dari puncak gunung kita boleh nampak sebahagian besar hamparan bumi negeri sembilan yang menghijau. sangat berbaloi bagi yang gemarkan pemandangan. 

bagi awang, antara beberapa gunung di negeri 9 yang pernah didaki, puncak dato antara yang terbaek, apatah lagi puncaknya luas dengan batu yang besar, tapi peru hati-hati lah yek sebab anginnya agak kuat di sini. 

Entah macam mana boleh pulak awang jumpa mamat ni..haha, katanya nak ubat ketagihan mendaki lepas gantung beg.. apapun lu memang tetap rare la bro..

ini pertama kali bawa pendaki dalam jumlah yang agak besar. bukan takat tu, yang join ni plak antara yang tak pernah mendaki, apa pun yang penting korang hapy..

sejam duk kat puncak, masa untuk turun. Apapun trip ni baek-baek sahaja.


Tiada ulasan:

mY Profil...

Foto saya
SiaPa aWanG??? penyokong Man United n Real Madrid... Peminat setia Ronaldo...nak tau lebih lanjut tanya dengan kawan2 awang yek. I’m a good person with a bad attitude.