Isnin, 9 Julai 2012

mY lEnSa 66 ( i C HeaRt : JoM KuruSkaN BaDaN )

eVenT       : I c HeaRt : MenDaki BukIt
vEnue        : BuKit MARDI UPM
mEmBerS  : MaJinS UKSB & PesErta I c HearT
DaTe         : 16 JuN 2012

My sTorY

Kerja di UKSB ni memang seronok sangat, mana x nya, ada sajer program menarik untuk awang join setiap minggu. kali ini majalah i sihat ada buat cabaran menguruskan badan untuk pembaca setia mereka. Program terbuka kepada sesiapa sahaja yang mempunyai berat badan yang berlebihan dan nak turun berat badan. Caranya mudah, bayar RM 400 seorang then ikuti 6 minggu aktiviti menguruskan badan pada setiap hari sabtu dengan bimbingan Kevin Zahri... sesapa x kenal leh lah search dia kat internet... hehehe, lagipun dia selalu keluar dalam TV, selebriti fitness.  

Minggu ini xtiviti yang dibuat ialah mendaki bukit sejauh 5 km di MARDI... dek kerana xtiviti ini bersifat bebas, maka sesapa majins UKSB yang berminat bolehlah join.. bukan apa untuk meramaikan lagi peserta. Bila tahu jer ada tawaran terbuka macam ni so awang pun x mau terlepas, terus hantar nama secepat yang mungkin.

Berkumpul 8 pagi. Wah ramai gak majins UKSB yang join, puan Zu pun ikut sekali.. Semangat pulak dia yek...  sebelum acara mendaki bermula, so kita sarap dulu... sarapan pagi adalah cornflake dan air susu.. terima kasih nestle, sarapan yang enak.. hehe

Ok dah sarapan jom kita buat regangan otot, panaskan badan dulu... x mau nanti tengah mendaki tetiba kerem kaki.. haru jadinya...  Kalo macam awang ni oklah gak, boleh gak diangkat tapi kalo yang berbaju biru tu, memang lansung x terangkat...hehe... jangan mare yek.. gurau sahaja.

1, 2, 3.... jom kita mendaki... ops sebelum tu meh amik gambar ramai2 dulu, nanti dah mendaki berpeluh x lawa gambar kan... ok senyum semua...

Sepanjang perjalanan, kita orang di guide oleh marshall merangkap staf Mardi.. ada sesekali dorang ni bakar mercun... bukan apa, katanya kat sini banyak babi hutan berkeliaran... so kalo dah bakar mercun x der lah si babi-babi hutan berani nak tunjuk diri...

mencabar??? ermmm x lah sangat, mana x nya, track x susah lagipun x rasa penat sangat sebab banyak berehat... macam mana x berehat, dah badan semua agak berisi...  x perlah ini nak enjoy saja lagipun boleh jadikan latihan untuk Daki Nuang minggu depan.

Dalam dok ramai-ramai yang join mendaki ni, awang sorang jer yang kelihatan lain... lain nya pada baju sebab awang sorang x dapat baju i c heart... huhu sedihnya...  (macam mana nak dapat, semua baju saiz besar)

nak wat camna, tu lah awang, len kali minum weight gain biar tambah berat badan,.. hehehe...

laluan terakhir selepas sampai puncak...

Ini kira dah nak sampai ni, kelihatan awang sorang jer yang masih mempunyai tenaga... x caya tengok aura yang kuar dari badan awang... Puas???

X lah sangat, sebab badan x berpeluh langsung.. masih kekal haruman deodoran badan awang... jadi x lah mencabar... x per awang pk positif, ini sebagai latihan untuk awang mendaki gunung 2 minggu lagi.. huhu,.. yang ni Biasa sahaja...

Tiada ulasan:

mY Profil...

Foto saya
SiaPa aWanG??? penyokong Man United n Real Madrid... Peminat setia Ronaldo...nak tau lebih lanjut tanya dengan kawan2 awang yek. I’m a good person with a bad attitude.